سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
تصاویر/نشست خبری همایش ملی علامه حسن زاده آملی

همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی(ره) روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه با سخنرانی آیت‌الله اعرافی و دکتر غلامعلی حداد عادل در دانشگاه قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه، نشست خبری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی (ره) با حضور اصحاب رسانه در خبرگزاری حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی، دبیر علمی این همایش طی سخنانی به توضیحات مرتبط با همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی(ره) به مناسبت سومین سالگرد ارتحال ایشان پرداخت.

وی با بیان اینکه شخصیت علامه حسن‌زاده آملی(ره) در منظومه علوم و معارف همانند خورشید می‌درخشد و غنی از تعریف است، گفت: هر کسی با مقوله علم و معرفت و عرفان و سیر و سلوک و علوم جدید و قدیم آشنا باشد قطعا با شخصیت علامه هم آشناست.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امثال علامه حسن‌زاده آملی(ره) بر گردن اهل علم و معرفت حق بزرگی دارند، گفت: بر این اساس احساس تکلیف کردیم تا زوایای وجودی مخفی‌مانده شخصیت علامه را مورد مداقه قرار بدهیم تا بیش از پیش شناخته شود.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی(ره)، شناساندن شخصیت‌های بزرگ را نیاز جامعه و نسل جوان دانست و گفت: تمام کسانی که می‌خواهند در میدان مسابقه ارزش‌ها و سیر و سلوک الی الله موفق باشند نیاز دارند تا شخصیت‌هایی همچون علامه حسن‌زاده را به عنوان الگو و شاخص بشناسند.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی(ره) پرداخت و گفت: آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به عنوان سخنران اصلی افتتاحیه همایش و دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان سخنران مراسم اختتامیه مطالب خود را ارائه خواهند کرد.

به گفته دبیر علمی همایش، برگزاری میزگرد علمی و تخصصی با حضور حجج اسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه و علی شیروانی شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی(ره) از برنامه‌های دیگر این همایش است.

استاد حوزه علمیه قم در رابطه با موضوعات این میزگرد نیز گفت: موضوع اول آسیب‌شناسی فضای عرفان و موضوع دوم بحث ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جنس زن در فضای عرفان نظری و عملی است.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی(ره) با اشاره به ارسال ۵۷ مقاله به دبیرخانه همایش، گفت: از این تعداد، ۳ مقاله به عنوان مقالات برتر در همایش معرفی خواهد شد.

وی افزود: در این همایش از کتاب‌های‌ «پرتویی از جلوه‌های حسن‌زاده در عرفان نظری و عملی»، جلد دوم «نهایةالاشراف فی شرح اوصاف الاشراف» و «پای تخت یار» که به ذکر خاطراتی از شخصیت‌های بزرگ در عرصه عرفان و معرف می‌پردازد و همچنین کتاب «استاد عقل و عشق» رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی(ره) گفت: تأسیس دبیرخانه دائمی علامه ذوالفنون و تقدیر مولفان مقالات و آثار برتر از برنامه‌های دیگر همایش ملی حسن‌زاده آملی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در مورد زمان و مکان برگزاری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی(ره) نیز گفت: این همایش روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۸:۳۰ در سالن اجتماعات دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha